نمایش دوره‌ای تولیدات فاخر هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه

در محل ورودی ساختمان اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه تولیدات فاخر هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان در رشته‌های مختلف، به نمایش گذاشته می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، نمایش تولیدات صنایع‌دستی هر منطقه می‌تواند تجلی فرهنگ، سبک زندگی و هنر مردمان آن منطقه باشد، لذا در راستای حمایت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه از صنایع‌دستی، نمایشگاهی به شکل چیدمان ویترین برای ارائه تولیدات مختلف صنایع‌دستی، به صورت دوره‌ای در ورودی خانه تاریخی و ثبتی امید سالار ابرکوه (محل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) ایجاد شده است.

هدف از برپایی نمایشگاه مذکور، معرفی تولیدات صنایع‌دستی شهرستان و لذت‌بخش‌تر کردن تجربه بازدید از این خانه زیبا با نمایش و معرفی تولیدات فاخر صنایع‌دستی شهرستان است، ارائه سوغات محلی به گردشگران ابرکوه درواقع می‌تواند فرهنگ و تاریخ شهر را نیز اشاعه دهند و این راهکاری است که موجب رونق‌بخش گردشگری نیز می‌شود.

آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه، از صنعتگران شهرستان ابرکوه در رشته‌های گیوه‌دوزی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سفال سنتی لعاب‌دار، فیروزه کوبی، عارسک جلی و سازهای سنتی است.

رشته‌های چنته بافی، فن و تکنیک قفل‌سازی، فن و تکنیک گیوه‌دوزی، مهارت بافت سر سفره‌ای و مهارت دوخت هزاره دوزی ازجمله رشته‌های صنایع‌دستی ابرکوه هستند که در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

همچنین شیوه ساخت عارسک جلی با شماره ۱۵۰۴ در تاریخ ۱۸ دی ۹۶ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

نمایش دوره‌ای تولیدات فاخر هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه

انتهای پیام/

کد خبر 1403060700391
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha